Bent u als zzp’er veel tijd kwijt aan administratie e.d.? Ga voor payroll!

Wat levert payroll u als freelancer op?

Als u zzp’er bent, dan ervaart u het genot van een aantal speciale voordelen. U profiteert bijvoorbeeld van een grote mate aan vrijheid en onafhankelijkheid. Idealiter besteedt u het grootste gedeelte van uw tijd ook daadwerkelijk aan waar u goed in bent. Echter, dit laatste lukt niet altijd. Immers moet u zaken omtrent financiën en verzekeringen zelf regelen. En hoe succesvoller u bent, hoe meer tijd u dit kan kosten. Vele freelancers zijn zich hierbij niet bewust dat er allerlei methoden zijn om dit tijdverlies te voorkomen, of op te vangen. Lees: uit te besteden, want dat is de essentie van een goede payrollconstructie. Heeft u hier als zzp’er belangstelling voor? Lees dan snel verder.

Welke voordelen biedt payroll u als zzp’er?

Een groot deel van de zzp’ers voert alle werkzaamheden, ook de neventaken, zelfstandig uit. Veel anderen kiezen ervoor om (een gedeelte van) de administratie door een boekhouder te laten doen. Freelancers weten vaak echter niet dat er nog vele andere mogelijkheden zijn om zichzelf te ontlasten. Daarbij kunnen tegelijkertijd ook de onzekerheden van het zzp-bestaan grotendeels worden geneutraliseerd. Als u een samenwerking met een payrollbureau zou aangaan, gaat u immers niet langer gebukt onder allerlei fiscale en arbeidsrechtelijke risico’s. Daarnaast hoeft u zich dan geen zorgen te maken over debiteurenrisico’s (niet betalende klanten). Bovendien zijn zaken omtrent belastingproblematiek, pensioenopbouw en regelingen met de Werkloosheidswet en de Ziektewet voortaan helemaal geregeld. U behoudt wel de vrijheid van het zelfstandige ondernemen, maar dan mét salarisgarantie dankzij het payrollbureau.

Al die voordelen! Zit er geen adder onder het gras?

Het antwoord op de hierboven gestelde vraag luidt simpelweg ‘neen’. Tegenover de serie aan voordelen staat slechts één wederdienst: het overmaken van een maandelijkse vergoeding naar uw payrollbedrijf. Doorgaans is dat een bepaald percentage van het bedrag dat u middels facturen binnenhaalt. Vreest u dat u hierdoor te veel van uw inkomsten kwijt raakt? Dan is het raadzaam om met behulp van een deskundige accountant uitgebreid door te rekenen wat over een lange termijn een payrollconstructie u gaat kosten en opleveren. Vraag dan uiteraard wel van tevoren een vrijblijvende offerte aan bij een erkende payrollspecialist.

Bereid u goed voor

Bent u inmiddels overtuigd en gaat u daadwerkelijk voor payrolling vanuit uw freelancebestaan? Dan bent u op de goede weg! Zorg dan te allen tijde wel voor een goede en volledige voorbereiding, zodat u nooit voor onaangename verrassingen komt te staan. Dit is zeer relevant, aangezien de stap om als zzp’er te gaan payrollen toch de nodige gevolgen heeft. Voor een goede voorbereiding vraagt u bij uw payrollbedrijf in ieder geval naar alle mogelijke voorwaarden en neemt u deze zorgvuldig door. Belangrijk om te weten is tenslotte of er wellicht bepaalde minimummarges gelden en of er opstartkosten betaald moeten worden. Heeft u alle vragen naar tevredenheid beantwoord kunnen krijgen? Dan staat niets u nog in de weg om als freelancer te gaan payrollen én om daarmee een voortvarende start te maken!

Payroll en de supermarkt, een gouden combinatie

Waarom payroll en de supermarkt werkt

Vandaag de dag zijn er heel veel supermarktketens die gebruikmaken van een payrollconstructie. Wij vroegen ons af waarom payroll zo populair is onder de supermarkteigenaren. Wij horen namelijk vaak dat supermarkteigenaren en supermarktmedewerkers payrolling de ideale manier van werken vinden. Wij onderzochten daarom de combinatie van de supermarkt en payroll. Is dit inderdaad een gouden combinatie? En waarom is dit een gouden combinatie? In dit blog vindt u de uitslag van ons onderzoek. Lees snel verder en ontdek.

Focussen op uw klanten

Wij vroegen een supermarkteigenaar waarom payrolling zo interessant is voor een supermarkt. Hij vertelde ons dat vooral de flexibiliteit van het payrollen hem erg aansprak. Wanneer u als supermarkt kiest voor payrolling, geeft u het juridisch werkgeverschap uit handen aan het payrollbureau. Zij zijn dan op papier verantwoordelijk voor het personeel. Het payrollbureau zal bijvoorbeeld de salarissen maandelijks uitbetalen. Daarnaast zullen de specialisten van het bureau uw gehele loon-, arbo- en personeelsadministratie verzorgen. Deze taken kosten heel veel tijd en energie. Doordat de supermarkteigenaar deze taken niet meer hoeft uit te voeren, kan hij of zij zich volledig focussen op het helpen van de klanten en de andere taken in de supermarkt. Een payrollbureau geeft u dus de mogelijkheid om meer plezier uit het werk te halen.

Meer flexibiliteit en zekerheid

Een ander voordeel dat de flexibiliteit van payroll geeft, is dat een supermarkt te maken heeft met heel veel wisseling van werknemers. De supermarktbranche is een branche met flexibele en korte contracten. Met payrolling is het eenvoudiger om het overzicht te bewaren bij al deze contracten. De specialisten van het payrollbureau houden alle contracten en kosten secuur bij, zodat u nooit voor verrassingen komt te staan. Naast flexibiliteit geeft payroll ook meer zekerheid. Valt er onverwacht een werknemer uit vanwege ziekte? Dan zal het payrollbureau de werknemer correct uitbetalen. Op deze manier loopt u een stuk minder risico’s.

Neem contact op met een payrollbureau bij u in de buurt

Payroll en de supermarkt blijkt dus een gouden combinatie te zijn. Payrolling geeft de supermarkteigenaar niet alleen meer flexibiliteit, maar zorgt ook voor meer zekerheid. Heeft u als supermarkt ook interesse in een overstap op payroll? Of heeft u behoefte aan meer informatie over payrolling? Neem dan snel contact op met een payrollbedrijf bij u in de buurt. Zij geven u graag meer informatie over de voordelen en een eventuele overstap.

Ook hiervoor is een woningontruiming geschikt

Ontdek alles over een woningontruiming

Een woningontruiming, is dat niet iets dat alleen maar plaatsvindt bij overleden mensen en criminelen? Nee hoor. Een woningontruiming inplannen kan ook heel positieve redenen hebben! Omdat dit niet bij veel mensen bekend is, hebben wij onderzocht wanneer een woningontruiming uitkomst biedt. Lees daarom dit blog en ontdek alles over de woningontruiming!

Heeft een woningontruiming altijd een negatieve oorzaak?

Om te achterhalen welke redenen er zoal zijn voor een woningontruiming, hebben we eerst onderzocht wie eigenlijk de opdracht geven tot het ontruimen van woningen. Zijn dat de bewoners zelf? Of moeten we meer denken aan de politie en justitie? In het geval van een uitzetting of huurachterstand bijvoorbeeld? Nee hoor, dit bleek reuze mee te vallen. Natuurlijk zijn er wel eens situaties dat een woningontruiming vanwege deze nare redenen plaats moet vinden. Maar dat is echt niet altijd het geval. Daarom hebben wij ons in ons onderzoekje juist gefocust op de positieve redenen voor een woningontruiming. En wat bleek: die zijn er genoeg!

Wie schakelt bedrijven in woningontruiming in?

Het is dus echt niet alleen de politie en justitie die opdracht geeft tot het ontruimen van woningen. Ook particulieren zelf, bedrijven, verenigingen van eigenaren en bijvoorbeeld hospices schakelen bedrijven in woningontruiming in. Wanneer doen particulieren dit, om positieve redenen? Denk aan het kleiner wonen van ouderen. De kinderen zijn het huis uit. Veel van de oude inboedel mag verwijderd worden. Veel mensen willen dan kleiner en goedkoper wonen, zodat ze extra geld overhouden om bijvoorbeeld mooie reizen te maken. Dit is een prachtig voorbeeld van een positieve reden voor een woningontruiming. Moet er een kantoorpand ontruimd worden? Ook dit kan een positieve reden hebben. Denk aan het overstappen op een website of een handige webshop. Dit scheelt de ondernemer een hoop kosten aan huur en schoonmaak!

Overweeg ook een woningontruimer in te schakelen

Bent u ervan overtuigd dat een woning echt niet alleen ontruimd hoeft te worden als er sprake is van een negatieve of verdrietige oorzaak? Overweeg dan ook eens een bedrijf in woningontruiming in te schakelen als u wilt verhuizen naar een kleiner pand. Dit scheelt u een hoop gedoe met de inboedel waar u verder toch niks mee wenst! En u bent ervan verzekerd dat de verhuizing efficiënt, snel en voor een eerlijk bedrag gebeurt. Kortom, ga direct op zoek naar een ervaren, betaalbare en bewezen specialist in woningontruiming en ontdek zelf dat deze vakmensen ook voor u klaar staan als u een positieve reden tot verhuizen heeft!

Gordijnen aanschaffen? Lees deze handige informatie!

Optimaal wooncomfort door gordijnen

Gordijnen zorgen voor net even wat extra sfeer in huis en creëren optimaal wooncomfort.
Ze kunnen uw woning verduisteren, isoleren en de uitstraling van uw interieur omhoog halen. Wat zijn nu de meest handige tips bij het aanschaffen van gordijnen? U leest het in dit blog!

Zorg dat uw gordijnen matchen met de rest van uw interieur

Wanneer u naar een gespecialiseerde gordijnenzaak gaat, doet u er goed aan te kiezen voor gordijnen die matchen met de rest van uw meubilair. Vaak passen geplooide stoffen goed bij oude huizen, terwijl rechte gordijnen een nieuwbouwwoning meer omhoog halen. Heeft uw woning een visgraatvloer? Houd uw gordijnen dan effen.

Kies voor dubbele plooien voor hoge ruimtes

Dubbele plooien zijn ideaal voor hoge ruimtes. Heeft u gekozen voor een gordijn van 2 meter lang? Dan geven dubbele plooien uw huis een fijne uitstraling. Dunne plooien zijn een mindere optie, omdat er door de lengte geen plooien meer te zien zijn aan de onderkant van het gordijn. Dit zorgt ervoor dat de stof niet goed tot zijn recht komt. Wanneer u voor gordijnen met een dubbele plooi kiest, doet u er altijd goed aan om voor 20 tot 50% meer stof te kiezen.

Investeer in een goede voering

Een goede voering kost wellicht wat geld, maar is de investering meer dan waard. De voering zorgt voor isolatie en werkt verduisterend. Tevens heeft u dan duurzame gordijnen. Ze gaan langer mee, omdat de dikkere stof langzamer verkleurt door zonlicht. Daarbij bespaart u door de isolatie van goed gevoerde gordijnen flink op uw energierekening.

Zorg dat u uw gordijnen ruim inmeet

Gordijnen hebben een neiging tot krimpen. Zorg er dus voor dat u uw gordijnen van tevoren ruim inmeet. Laat desnoods uw ramen opmeten door een stoffeerder. U kunt krimp van uw gordijnen voorkomen door uw gordijnen naar een chemisch reinigingsbedrijf te brengen. Was uw gordijnen niet zelf, zodat u het krimpen van uw gordijnen zoveel mogelijk beperkt.

Besef dat gordijnen uw ruimte kleiner of groter maken

Heeft u een kleine kamer of ruimte? Vermijd dan gordijnen met drukke dessins, omdat uw ruimte hierdoor kleiner lijkt. Kies in plaats daarvan voor een meer effen kleur gordijnen. Om uw ruimte optisch groter te laten lijken, kunt u het beste kiezen voor gordijnen tot aan de vloer. Uw ruimte lijkt dan hoger en dus ook groter. U leest het al, bij de aanschaf van gordijnen zijn er veel punten om rekening mee te houden. Met deze tips helpen wij u een stukje op weg. Wij wensen u veel succes bij de aanschaf van uw nieuwe gordijnen!

Zo voorkom jij een tekort aan eiwitten

Hoe ouder, hoe groter het gebrek aan eiwitten

Hoe gezond je ook eet, hoeveel je ook beweegt en hoe diep je ook slaapt, elk mens heeft op een gegeven moment een tekort aan eiwitten. Hoe ouder we worden, hoe groter het gebrek. Nu zijn er voldoende producten die zich richten op het aanvullen van deze eiwitten. Maar vaak is niet goed nagedacht over waar precies een gebrek aan is. Wist jij namelijk dat eiwitten uit maar liefst 20 aminozuren bestaan? En veel producten die claimen de hoeveelheden eiwit in je lichaam bij te vullen, zijn vaak helemaal niet gebaseerd op deze 20 essentiële aminozuren! Daarom gingen wij op zoek naar een collageen poeder dat onze complete natuurlijke aanmaak stimuleert en aanvult.

Kies voor meerdere aminozuren in één product

Op de Nederlandse markt bestaan een hoop producten die zich richten op één enkel aminozuur. Deze richten zich dan ook op slechts één bepaald onderdeel. Een sterkere darmwand bijvoorbeeld. Of soepele spieren. Of een zachte huid. Het is dus veel verstandiger meteen een product te kopen dat op álle gebieden voor een verrijking zorgt. Na een lange zoektocht kwamen we uit bij een een collageen poeder dat maar liefst 18 aminozuren bevat. Enkele van deze aminozuren maakt ons lichaam zelf aan. Door het collageen poeder in te nemen, stimuleren we de natuurlijke aanmaak ervan. Andere aminozuren in het collageen poeder worden niet door de mens aangemaakt en moeten we dus al ons hele leven uit voedsel halen. Het poeder maakt dit nu veel eenvoudiger!

Hoe lastig is het innameproces met collageen poeder?

Wil jij je natuurlijke eiwitten stimuleren en aanvullen met behulp van een product in collageen? Kies dan voor collageen poeder dat bestaat uit meerdere aminozuren. Het voordeel van collageen poeder is dat het uiterst eenvoudig in te nemen is. Elke dag een vastgestelde hoeveelheid, voor een vastgesteld aantal dagen. Roer het poeder in de yoghurt, in de thee, door de soep of drink het simpelweg met een glas water weg. Omdat het zo veelzijdig in te nemen is, kan werkelijk iedereen zijn of haar natuurlijke hoeveelheid eiwit eenvoudig aanvullen. En omdat goed collageen poeder meerdere aminozuren bevat, verbetert het niet alleen je huid, word je er niet alleen flexibeler van en heb je niet alleen minder snel last van spierpijn, maar verhoog je er je algehele immuunsysteem mee!

Kies ook voor collageen poeder

Kortom, leg die smeerseltjes weg die zich enkel op een zachte huid richten. Gooi die pillen weg die alleen jouw botten moeten verstevigen. En spoel dat vieze drankje voor louter soepele gewrichten weg. Kies voor collageen poeder en verbeter je hele gezondheid op een snelle, simpele en natuurlijke manier!

Dit zijn de voordelen van payrollen

Payrolling kan u vele voordelen opleveren!

Bent u benieuwd naar wat payrolling precies is en welke vele voordelen dit met zich mee kan brengen voor u? Kortgezegd betekent payrolling dat u het juridisch werkgeverschap over uw personeel overdraagt aan een payrollonderneming. Dit betekent dat een payrollonderneming de diverse zaken rondom uw personeel voor u gaat regelen. En dat is om uiteenlopende redenen zeer voordelig! In dit blog kunt u meer ontdekken over de voordelen van overstappen op payroll. Lees snel verder voor meer informatie.

1. Uw risico’s worden beperkt

De arbeidsrechtelijke risico’s zijn dingen waar u zich geen zorgen meer over hoeft te maken indien u kiest voor payrolling. Deze worden geheel van u overgenomen. Wil een medewerker graag met verlof? Is er sprake van een zieke medewerker en moet deze doorbetaald worden? Dan is een payrollonderneming een goede optie. Is er sprake van een conflict op de werkvloer en heeft u hierbij juridische ondersteuning nodig? Een payrollonderneming kan u deze bieden. Zij kunnen ook toezicht houden op de juiste nalevingen van de juridische verplichtingen binnen uw organisatie.

2. Lekker achterover leunen

Wanneer u uw zaken over laat nemen door een payrollonderneming, kunt u wat uw administratie betreft lekker achterover leunen! Dit gaat u namelijk een hoop gemak bieden. Maakt u zich zorgen om uw personeelszaken? Dat is niet meer nodig! U kunt uzelf weer volop concentreren op uw eigen bedrijf, want u hoeft zich niet meer te bekommeren om de administratie. Uw administratie uitbesteden bespaart u dus een hoop tijd!

3. Een fijn financieel overzicht

Laat u uw zaken aan een payrollonderneming over? Dan krijgt u een fijn financieel overzicht, waarbij u precies weet wat u kwijt bent en wat er aan geld binnenkomt. U hoeft dit dus niet zelf te berekenen. Deze zorgen zijn hiermee verleden tijd. Wilt u weten hoe u uw personeel het beste kunt inplannen? Ook daar komt u middels het financiële overzicht meer over te weten.

4. Een betaalbare oplossing op maat!

Uw administratie uitbesteden, dat kost toch hartstikke veel geld? Absoluut niet. Vele payrolling organisaties bieden u een betaalbare oplossing. Helemaal voor u op maat gemaakt. Dat maakt payrolling tot een aantrekkelijke service.

5. Ook geschikt voor piekmomenten

Indien u beschikt over een horecabedrijf of soortgelijk bedrijf waarbij er sprake is van piekmomenten, weet u dat uw personeelsbestand zich regelmatig zal wijzigen. Veelal betekent dit een prijzige administratie. Besteedt u deze uit aan een payrollonderneming, worden uw verloningskosten een heel stuk lager. U hoeft niet meer gebruik te maken van een duur uitzendbureau, wat ook nog eens een mooi bijkomend voordeel is! Zoals u leest biedt een payrollonderneming u vele voordelen. Ontdek ze vandaag nog!

Payrollen voor werknemers, de voordelen

Duidelijkheid over de voordelen van payroll voor de werknemer

Wanneer men het over payrolling heeft, gaat het vaak over de vele voordelen die het voor een werkgever kan hebben. Wat de voordelen precies zijn voor een werknemer, wordt vaak niet verteld. Vaker legt men de nadruk op de nadelen voor de werknemer. Daarom willen wij in dit blog meer duidelijkheid geven over de voordelen voor de werknemers die payrollen of willen gaan payrollen in de toekomst. Dus bent u benieuwd naar de voordelen van payroll voor de werknemer? Lees dit blog!

Altijd uw salaris netjes op tijd

Zoals gezegd wordt er vaak negatief gesproken over werknemers die voor payrolling kiezen. Er zouden namelijk heel veel nadelen kleven aan het payrollen. Echter, payrolling kan voor sommige werknemers ook een hele fijne oplossing zijn. Wij geven u een aantal feiten over payrolling, die u meer inzicht kunnen geven. Het eerste voordeel is dat u uw salaris altijd op tijd en correct ontvangt. Wanneer sommige bedrijven dit zelf uitvoeren, kan dit nogal eens fout gaan. U ontvangt bijvoorbeeld uw salaris veel te laat, waardoor u in de knoop komt met het betalen van uw vaste lasten. Wanneer een vakkundig payrollbedrijf de loonadministratie regelt, weet u zeker dat u uw salaris altijd netjes op tijd ontvangt.

U wordt doorbetaald bij ziekte en arbeidsongeschiktheid

Een tweede voordeel van payrollen als werknemer, is dat u altijd doorbetaald krijgt wanneer u ziek bent of onverhoopt arbeidsongeschikt raakt. Dit geeft u als werknemer veel zekerheid. Wanneer u bijvoorbeeld als ZZP’er werkt, is het niet fijn wanneer u ziek bent. U voelt zich bij ziekte vaak gedwongen om door te werken. Wanneer u niet gaat werken, zal er immers ook niets binnenkomen. Het payrollbedrijf kan in dat soort situaties een fijn vangnet zijn. U kunt rustig een paar dagen thuis uitzieken, terwijl het payrollbedrijf u gewoon doorbetaald.

Altijd op de hoogte van alle wetswijzigingen en regels

Een derde voordeel van payrolling voor werknemers is dat een payrollbedrijf op de hoogte is van alle wetswijzigingen en regels op de arbeidsmarkt. Voor een werkgever kan het heel lastig zijn om alle wijzigingen bij te houden. Welke wetten en regels moet hij bijvoorbeeld toepassen om een goede werkgever voor u te zijn. Een deskundig payrollbedrijf volgt alle veranderingen van regels en wetten op de voet. Zij weten bijvoorbeeld alles over uw CAO en zorgen ervoor dat alles helemaal correct verloopt bij de Belastingdienst en zorgverzekering.

Benader een payrollbedrijf in de buurt voor meer info

Heeft u als werknemer of ZZP’er ook interesse gekregen in payrolling? En heeft u behoefte aan meer informatie over de mogelijkheden? Neem dan contact op met een vakkundig payrollbedrijf bij u in de buurt. Zij informeren u graag verder over de vele voordelen van payrolling voor de werknemer. Misschien geniet u als werknemer straks ook wel van de zekerheid van payrolling!

Zo vermijdt u wanbetalers

Ontdek hoe u wanbetalers voorkomt

Elke ondernemer probeert ze te omzeilen: wanbetalers. Heeft u toch uw dienst verleend aan of uw product verstuurd naar een klant die weigert te betalen? In dit blog geven wij u enkele tips om wanbetalers te voorkomen. Ook informeren wij u wat u kunt doen als het op een gegeven moment nodig is om een incassobureau in te schakelen.

Tip 1: Leg alles helder vast

Vaak is onduidelijke communicatie dé oorzaak voor wanbetalende klanten. Zo kan er onduidelijkheid bestaan over de prijs van een bepaald product, de levering, eventueel meerwerk en het uurtarief van een dienst. Zorg er daarom voor dat alles helder is, zowel voor u als voor uw klant. Wat biedt u precies aan voor welke prijs? Wat zit daar wel en niet bij inbegrepen? Welke kosten rekent u voor meerwerk? Hoeveel kost het versturen van uw product of hoeveel vraagt u als reiskosten? Deze zaken hoeven niet persé allemaal opgenomen te zijn in een contract; als het maar ergens duidelijk (terug te vinden) is dat u aan uw klant gemeld heeft wat de afspraak is. Veel zaken kunnen overigens ook opgenomen worden in de algemene voorwaarden.

Tip 2: Zorg voor strak debiteurenbeheer

Betaalt uw klant niet meteen na het ontvangen van de eerste factuur? Start dan een nauwlettend traject met deze klant. Stuur hem of haar bijvoorbeeld een vriendelijke herinnering of bel even om te vragen wat de reden is van de vertraging. Blijkt de klant een legitieme reden te hebben voor de vertraagde betaling van uw rekening? Maak dan direct een afspraak voor wanneer de betaling wel voldaan moet zijn. Kortom, blijf communiceren. Wees helder over de bedragen en uiterlijke betaaldata, zodat de klant zich zeer bewust wordt van het feit dat hij of zij nog een betaling moet voldoen. Vindt u het lastig hier tijd, energie en assertiviteit voor vrij te maken? Schakel dan een incassobureau in om deze taken van u over te nemen.

Tip 3: Schakel een incassobureau in

Heeft u last van wanbetalende klanten? Schakel dan een incassobureau in. Zij zorgen er professioneel, netjes en doelgericht voor dat u het betreffende bedrag alsnog ontvangt. Met een incassobureau als uw partner profiteert u van de volgende voordelen:

  • Eerlijke no win-no fee regeling
  • Snellere betaling van debiteuren
  • Persoonlijk advies van specialisten
  • Alles wordt door één bureau geregeld
  • Juridische bijstand bij diverse geschillen

Ga op zoek naar een incassobureau

Heeft u, ondanks uw heldere communicatie en strakke debiteurenbeheer toch te maken met wanbetalers? Ga dan op zoek naar een ervaren incassobureau. Zij zorgen er graag, snel en vakkundig voor dat u uw geld alsnog ontvangt. Wij wensen u veel succes toe met deze incasso!

Waarom payroll ideaal is voor de ZZP’er

Met zekerheid ondernemen

Werken als ZZP’er is nog steeds heel populair onder werkend Nederland. Wij snappen wel waarom. Als ZZP’er bent u vrij en flexibel en kunt u op een eenvoudige manier uw passie volgen en van uw droom werkelijkheid maken. U hoeft niet langer voor een vaste werkgever te werken en u bent uw eigen baas. U bepaalt welke opdrachten u krijgt en hoelang en wanneer u aan iedere opdracht werkt. Echter, wat veel ZZP’ers wel tegenstaat, is het bijhouden van de salarisadministratie. Gelukkig is er voor hen een oplossing. Kies voor payrollen! Hoe en waarom? U leest het in dit blog!

Blijf uw eigen baas. Maar kies ook voor zekerheid

Zoals gezegd kan het voor de ZZP’er behoorlijk zwaar vallen om maandelijks de salarisadministratie bij te houden. De ZZP’er verliest hiermee tijd en energie die hij liever stopt in het werven van nieuwe opdrachten of het voltooien van de opdrachten. Gelukkig kan in zo’n geval een payrollbedrijf hulp bieden. U blijft nog steeds de baas en bepaalt uw eigen opdrachten, maar laat de salarisadministratie over aan de deskundigen van het payrollbedrijf. Zo kunt u als ZZP’er flexibiliteit met zekerheid combineren. Op deze manier houdt u weer meer tijd en energie over voor de dingen die echt belangrijk zijn voor u!

Wat is payrolling?

Maar voordat u als ZZP’er overstapt op payrolling, is het fijn om te weten wat payroll precies inhoudt. Besluit u voor de diensten van een payrollbedrijf te gaan? Dan bent u in principe in dienst van het payrollbedrijf. Zij verzorgen de verschillende administratieve en financiële taken voor u. Zij dragen bijvoorbeeld zorg voor de uitbetaling van het geld en het betalen van de belasting aan de belastingdienst. Bij een payrollbedrijf bent u ook verzekerd tegen ziekte, werkloosheid en arbeidsongeschiktheid.

Geniet van de volgende voordelen als ZZP’er

Wij hopen dat u inmiddels al een beter idee heeft van wat payrolling precies is. Om het voor u nog duidelijker te maken, zetten we de voordelen nog eens voor u op een rij:

  • U regelt uw opdrachten, maar u hebt wel zekerheid
  • U heeft minder ondernemingsrisico’s
  • U kunt het debiteurenbeheer uit handen geven
  • De salarisadministratie wordt uit handen genomen
  • Het uurtarief is vrij onderhandelbaar

Heeft u interesse gekregen om over te stappen op payrolling? Kies dan voor een betrouwbaar en deskundig payrollbedrijf bij u in de buurt.

Benader een payrollbureau bij u in de buurt

Zoals blijkt uit de beschreven voordelen, is ZZP en payroll een hele mooie combinatie. Bent u ook tot deze conclusie gekomen? En wilt u graag de hulp van een deskundig payrollbureau? Onderzoek dan de mogelijkheden en benader een payrollbureau bij u in de buurt. Zij geven u graag meer informatie over de vele voordelen van payrolling!