Hoe zet ik online leadgeneratie optimaal in?

Zo vergroot je je klantenkring online

Elk bedrijf wil zo veel mogelijk potentiële klanten, gebruikers en afnemers aan zich binden. Iemand koopt, huurt of gebruikt immers pas iets van je, als ze je bedrijf kennen. Het is dus erg belangrijk voldoende prospects, ook wel leads genoemd, voor je bedrijf te verzamelen. Een hele goede manier hiervoor is online leadgeneratie. Dit is een klantvriendelijke en eenvoudige manier om gegevens, zoals e-mailadres en telefoonnummers, van potentiële klanten te ontvangen. Lees verder om meer te ontdekken over online leadgeneratie.

Waar dient online leadgeneratie voor?

Online leadgeneratie is de perfecte manier om mensen te verleiden hun gegevens achter te laten op een website. Omdat veel potentiële klanten jouw bedrijf wellicht nog niet kennen, is het verstandig online leadgeneratie ook op andere plekken dan je eigen website in te zetten. Dit kan door een online campagne te maken. Ziet iemand jouw campagne voorbij komen? Zorg er dan voor dat ze de directe mogelijkheid hebben hun gegevens achter te laten. Om meer informatie over jouw product of dienst aan te vragen bijvoorbeeld. Een andere optie is een win-campagne starten. Maak de campagne creatief, niet al te moeilijk en de te winnen prijs interessant. Zo worden veel mensen verleid mee te doen. Dat ze daarvoor hun naam en e-mailadres achter moeten laten, nemen ze maar al te graag voor lief!

Hoe creëer je een campagne voor online leadgeneratie?

Alvorens je echt bezig gaat met het ontwikkelen van de campagne, is het belangrijk enkele zaken helder te stellen. Wat is de doelgroep bijvoorbeeld, die jij wilt werven middels deze campagne? Bepaal dit zeer nauwkeurig, zodat je daar zo goed mogelijk de uitstraling, de locaties en het gebruik van jouw campagne op af kunt stemmen. Daarnaast is het belangrijk vast te stellen wat voor een soort campagne je wilt creëren. Wil je bijvoorbeeld een poll, enquête, spelletje of wedstrijd lanceren? Waar je ook voor kiest, zorg ervoor dat het jouw potentiële klanten weinig tijd en moeite kost. Dit brengt ons bij onze laatste tip. Soms kan het handig zijn, in het geval met een enquête bijvoorbeeld, de leads al tijdens het invullen een bepaalde kant op te sturen. Zo kan een vraag naar een leeftijd een gesegmenteerde opvolging aan je campagne geven. Maar nogmaals: houd het kort en bondig!

Laat je adviseren en begeleiden in je online leadgeneratie

Vind je het lastig bovenstaande tips toe te passen voor de online leadgeneratie van je eigen bedrijf? Laat je dan adviseren en begeleiden door een bewezen online marketing bureau. Zij realiseren graag een creatieve en efficiënte campagne voor jou met als doel een optimale online leadgeneratie!